Schietvereniging ‘De Eendracht’ Terschuur

Onze schietvereniging is gehuisvest in een  gebouw met een lange historie. In de afgelopen jaren hebben wij met behulp van de eigen leden het gebouw gemoderniseerd. Er is een zitgelegenheid en een gezellige bar. Van daaruit hebben wij direct zicht op de geweerbanen. Onze drie pistoolbanen bevinden zich op een aparte schietbaan.

We staan bekend om onze gezellige sfeer die mede gedragen wordt doordat de leden bij toerbeurt bardienst hebben. In verenigingsverband doen we ook mee aan wedstrijden bij andere verenigingen. In dit verband zijn we ook lid van de SKGV, dit is een overkoepelende vereniging van schietverenigingen in de regio. Ook is iedereen verplicht aangesloten bij de landelijke KNSA.

Gezelligheid & veiligheid staat voorop

Aan de bar wordt koffie en frisdrank geserveerd en een lekkere kroket of frikandel is er ook te verkrijgen. Op de zeven geweerbanen kan met luchtbuks, vuurbuks (.22) en karabijn (.22) geschoten worden. Overigens schieten we op de geweerbanen altijd knielend.

Voor jong & oud

Jonge leden (vanaf 12 jaar) mogen vanaf  maandagavond vanaf 19.00 uur schieten. Oudere leden komen meestal tussen 20.00 en 21.00 uur.  Onze leden (gemiddeld aantal tussen de 25 en 35 leden) zijn allemaal woonachtig binnen een straal van 15 km van onze schietvereniging. Jaarlijks hebben we een algemene ledenvergadering, een BBQ-avond in Juni en een  feestavond in December. In Oktober en November is er een bedrijfscompetitie voor bedrijven uit Terschuur en Zwartebroek. Waaraan ongeveer 25 teams van 4 personen deelnemen. Al met al, genoeg te beleven bij Schietvereniging Eendracht Terschuur.